Thursday, December 1, 2011

SAHABAT TAKKAN TINGGALKAN SAHABATNYA

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes
Friends Graphic Comments



Senyumlah, tinggalkan sedihmu. Bahagialah, lupakan takutmu. Sakit yg kau rasa, tak setaraf dengan bahagia yg akan kau dapat. jangan bersedih kerana Sahabat ada setiap kali kau menghadapi masalah. Bahkan terkadang sanggup memberi  lawak yg bodoh hanya untuk lihat kau tertawa. walaupun Air mata tak selalu menunjukkan kesedihan,  tetapi ketika keadaan mengharuskan untuk menangis, tak usah berpura, menangislah. Tak semua air mata berarti lemah. Mereka yang terus hidup penuh dengan kekerasan hati akan membawa kedalam kehidupan yang tidak mensejahterakan. Tidak pernah ada kata terlambat untuk memulai. Begitu juga untuk mengakhiri. Jadi berubahlah selagi jasad dikandung nyawa sebelum ianya terlambat. Sahabat adalah yg tahu kekuranganmu, tapi menunjukkan kelebihanmu dan juga masih tetap memilih bersamamu ketika orang lain meninggalkanmu. Dia yg tahu ketakutanmu, tapi menunjukkan keberanianmu. Sahabat juga adalah mereka yg tahu bahwa ada sedih di matamu ketika seluruh dunia percaya dengan senyum di wajahmu.


Oleh itu, Jangan pernah sakiti sahabatmu, kerana sahabat adalah cara Tuhan menunjukkan bahwa Dia tak ingin kamu bersendirian menjalani hidup dan mereka diciptakan untuk menghampiri kamu ketika butuh, dan juga merekalah yg tetap bersamamu ketika seluruh dunia menjauh.

p/s: Bersedih dengan orang yg tepat lebih baik daripada berbahagia dengan orang yg salah. Bijaklah dlm memilih sahabat dan ingatlah Jgn hitung brp kali org menyakiti & meninggalkanmu, tp brp kali kau menyakiti Tuhan & Ia tdk prnh meninggalkanmu .. 


THATS IT 4 FOR TODAY..

4 comments :

  1. jgn la sedih aini . . lupakan la tuh . . doang oang yang sama tapi berudah dari penampilan . . k?

    ReplyDelete
  2. ok bha syg.. hehehe.. syg kamoo0o0.. miz u so much syer..

    ReplyDelete
  3. sakinah....pehh sayu aq dngoo..ehhh mne fb ko npew dh delet ,, ko nie ..
    aq nk tepon xtau kt blog jdi laa...

    ReplyDelete
  4. Erm? Aq rase keje aq daa abis... Kalo aq online pon rase nye.. Xde bnde daa kot nk wat.. Hehehe... Semoge korg berkekalan laa ea..

    ReplyDelete